Waarom een brancheonderzoek?
01
Toegevoegde waarde bieden aan leden

Het leveren van informatie over belangrijke ontwikkelingen in de branche waar je leden mee vooruit kunnen, is van toegevoegde waarde voor je leden.

02
Tijdig knelpunten signaleren

Goede, actuele branche-informatie helpt je als vereniging om tijdig knel- en actiepunten te signaleren.

03
Goede balans tussen beleid en behoefte leden

Komen het beleid en activiteiten van de vereniging nog wel overeen met de behoefte van de leden? Inzicht hierin zorgt ervoor dat leden zich gehoord voelen en je gericht actie kunt ondernemen.

Arbeidsmarktonderzoek

Wil jij als vereniging jouw branche interessant houden voor werknemers? Dan is inzicht in ontwikkelingen op het gebied van werk en onderwijs van groot belang.

Met een arbeidsmarktonderzoek krijg je o.a. inzicht in de knelpunten waar werknemers in de branche tegenaanlopen en wat je eraan kan doen om medewerkers fit en gemotiveerd te houden. Als vereniging kun je de resultaten van het onderzoek inzetten om medewerkers aan de branche te binden. Zo kun je inspelen op trends waarbij er meer uitstroom is dan (jonge) instroom en hier stimuleringsmaatregelen voor nemen. Ook ter ondersteuning van de lobby kan een arbeidsmarktonderzoek van grote waarde zijn.

Met een arbeidsmarktonderzoek beantwoord je bijvoorbeeld onderstaande vragen:

  • Welke doorgroeimogelijkheden zijn er in de branche?
  • Heb je moeite om medewerkers aan je te binden of nu juist niet?
  • Wat ondernemen leden om werknemers fit en gemotiveerd het pensioen te laten behalen?
  • Hoeveel moeite kost het voor de branche om gekwalificeerd personeel te vinden?
  • Welke rol zou de branchevereniging hier moet nemen?
Een brancheonderzoek in 5 stappen
  1. Bestel je onderzoek
  2. Maak je wensen kenbaar tijdens een telefonische afspraak
  3. Accordeer de vragenlijst
  4. Zet jouw onderzoek uit
  5. Interpreteer en deel de resultaten
Kies het onderzoek dat bij jouw vereniging past

Of je nu veel of weinig vragen wilt stellen, zelf vragen wilt formuleren, adviesuren wilt inkopen of juist niet, alles is mogelijk. De vragen zijn door ons bij verschillende verenigingen getest en hebben betrekking op de branche waarin jouw vereniging actief is.

Basis onderzoek

Kies je voor een basis onderzoek dan heb je de keuze uit standaardvragen die je verder kan aanvullen met eigen geformuleerde vragen. Je ontvangt een anonieme hyperlink die je onder je leden kunt verspreiden en de resultaten ontvang je in een PDF rapportage in de huisstijl van jouw vereniging.

Wil je een stapje verder? Kies dan voor een onderzoek op maat

Een onderzoek op maat geeft je meer vrijheid en keuzes. Naast dat je meer vragen kunt formuleren en het onderzoek naar meer respondenten kunt sturen, is het ook mogelijk om adviesuren in te kopen. Deze adviesuren hebben betrekking op het formuleren van de vragen, maar kunnen ook ingezet worden voor een vervolgtraject. De resultaten worden namelijk gesegmenteerd, waardoor we deze nog beter kunnen interpreteren.

Wat levert een brancheonderzoek op?
  • Inzicht in de behoeften van de leden
  • Inzicht in de impact van wijzigingen in wet- en regelgeving
  • Uitkomsten te gebruiken als input voor het activiteiten- en jaarplan, ter verbetering van de dienstverlening, uitwerking issuemanagement en/of ter onderbouwing en versteviging van de lobby
Bestel onderzoek
 
 
Aantal respondenten
Aantal vragen (max)
Zelf vragen formuleren
Anonieme hyperlink
Advies uren
Rapportage resultaten in PDF
Segmentatie resultaten
 
Basis
€ 1995,-
250
25
Ja
Ja
Nee
Ja
Nee
 
Op maat
Op aanvraag
> 250
> 25
Ja
Ja
Ja
Ja
Ja
 
Bestel en start jouw brancheonderzoek

Vul je gegevens in en bestel gemakkelijk een onderzoek. Door op de bestelknop te klikken wordt de bestelling verstuurd. Je ontvangt een mail met je bestelling en de mogelijkheid om je eigen account aan te maken in ‘mijn brench’.


Kies je onderzoek

Persoonsgegevens
Factuurgegevens

Soort organisatie

Thema