Het leveren van informatie over belangrijke ontwikkelingen in de branche waar je leden mee vooruit kunnen, is van toegevoegde waarde voor je leden.
Goede, actuele branche-informatie helpt je als vereniging om tijdig knel- en actiepunten te signaleren.
Komen het beleid en activiteiten van de vereniging nog wel overeen met de behoefte van de leden? Inzicht hierin zorgt ervoor dat leden zich gehoord voelen en je gericht actie kunt ondernemen.
Wil jij als vereniging jouw branche interessant houden voor werknemers? Dan is inzicht in ontwikkelingen op het gebied van werk, onderwijs en arbeidsverhoudingen van groot belang.
Met een arbeidsmarktonderzoek krijg je o.a. inzicht in de knelpunten waar werknemers in de branche tegenaanlopen en wat je eraan kan doen om medewerkers fit en gemotiveerd te houden.
Als vereniging kun je de resultaten van het onderzoek inzetten om medewerkers aan de branche te binden.
Zo kun je inspelen op trends waarbij er meer uitstroom is dan (jonge) instroom en hier stimuleringsmaatregelen voor nemen.
Dit onderzoek is ook uitermate geschikt voor stichtingen actief op arbeidsmarktbeleid en O&O fondsen op branche,- of sectorniveau.
Met een arbeidsmarktonderzoek beantwoord je bijvoorbeeld onderstaande vragen:
- Welke doorgroeimogelijkheden zijn er in de branche?
- Heb je moeite om medewerkers aan je te binden of nu juist niet?
- Wat ondernemen leden om werknemers fit en gemotiveerd het pensioen te laten behalen?
- Hoeveel moeite kost het voor de branche om gekwalificeerd personeel te vinden?
- Welke rol zou de branchevereniging of sociaal fonds hier moet nemen?
- Bestel je onderzoek
- Maak je wensen kenbaar tijdens een telefonische afspraak
- Accordeer de vragenlijst
- Zet jouw onderzoek uit
- Wij stellen de onderzoeksrapportage op
- Bespreek de resultaten met een adviseur
Of je nu veel of weinig vragen wilt stellen, zelf vragen wilt formuleren, adviesuren wilt inkopen of juist niet, alles is mogelijk. De vragen zijn door ons bij verschillende verenigingen getest en hebben betrekking op de branche waarin jouw vereniging actief is.
Kies je voor een basis onderzoek dan heb je de keuze uit standaardvragen die je verder kan aanvullen met eigen geformuleerde vragen. Je ontvangt een anonieme hyperlink die je onder je leden kunt verspreiden en de resultaten ontvang je in een PDF rapportage in de huisstijl van jouw vereniging.
Een onderzoek op maat geeft je meer vrijheid en keuzes. Naast dat je meer vragen kunt formuleren en het onderzoek naar meer respondenten kunt sturen, is het ook mogelijk om adviesuren in te kopen. Deze adviesuren hebben betrekking op het formuleren van de vragen, maar kunnen ook ingezet worden voor een vervolgtraject. De resultaten worden namelijk gesegmenteerd, waardoor we deze nog beter kunnen interpreteren.
- Inzicht in de behoeften van de leden
- Inzicht in de impact van wijzigingen in wet- en regelgeving
- Uitkomsten te gebruiken als input voor het activiteiten- en jaarplan, ter verbetering van de dienstverlening, uitwerking issuemanagement en/of ter onderbouwing en versteviging van de lobby
BasisOp aanvraag |
Op maatOp aanvraag |
|
Startoverleg om onderzoeksvraag scherp te stellen | Ja | Ja |
Aantal vragen (max) | 25 | > 25 |
Aantal respondenten (max) | 200 | Onbeperkt |
Ruimte om vragen toe te spitsen op de branche/sector | Ja | Ja |
Open vragen (max) | 3 | Onbeperkt |
Anonieme hyperlink | Ja | Ja |
Segmentatie resultaten | Nee | Ja |
Rapportage resultaten in pdf | Ja | Ja |
Kwalitatief onderzoek (interviews) | Nee | Ja |
Eindpresentatie op locatie | Meerprijs | Ja |
Gratis digitaal eindgesprek met adviseur Wissenraet van Spaendonck | Nee | Ja |
Vul je gegevens in en bestel gemakkelijk een onderzoek. Door op de bestelknop te klikken wordt de bestelling verstuurd. Je ontvangt een mail met je bestelling en de mogelijkheid om je eigen account aan te maken in ‘mijn brench’.