Waarom een brancheonderzoek?
01
Toegevoegde waarde bieden aan leden

Het leveren van informatie over belangrijke ontwikkelingen in de branche waar je leden mee vooruit kunnen, is van toegevoegde waarde voor je leden.

02
Tijdig knelpunten signaleren

Goede, actuele branche-informatie helpt je als vereniging om tijdig knel- en actiepunten te signaleren.

03
Goede balans tussen beleid en behoefte leden

Komen het beleid en activiteiten van de vereniging nog wel overeen met de behoefte van de leden? Inzicht hierin zorgt ervoor dat leden zich gehoord voelen en je gericht actie kunt ondernemen.

Innovatieonderzoek

Wil jij jouw vereniging toekomstproof maken? Dan is inzicht in waar je als vereniging op dit moment staat en waar jouw leden behoefte aan hebben op het gebied van innovatie van groot belang.

Veranderingen in de samenleving en markt maken dat verenigingen moeten opereren in een dynamische omgeving waarin vraagstukken zoals innovatiekracht, goed geïnformeerde leden, maatwerk, flexibiliteit en transparantie belangrijk zijn.

Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die lid zijn van een branchevereniging meer innovatie laten zien. We zien steeds meer dat verenigingen hun rol pakken om de branche of beroepsgroep te helpen duurzaam te ontwikkelen en daarmee innovatie te stimuleren.

Met een innovatieonderzoek beantwoord je o.a. onderstaande vragen.

  • Welke rol pak jij als vereniging? Is dat een voortrekkersrol in de vernieuwing van de sector?
  • Creëer je nieuwe kansen voor leden? Of ben je volgend aan de achterban en vooral ondersteunend aan de leden?
  • Waar wil je als vereniging naar toe? Wil je meer samenwerking zoeken met andere organisaties en branches?
Een brancheonderzoek in 6 stappen
  1. Bestel je onderzoek
  2. Maak je wensen kenbaar tijdens een telefonische afspraak
  3. Accordeer de vragenlijst
  4. Zet jouw onderzoek uit
  5. Wij stellen de onderzoeksrapportage op
  6. Bespreek de resultaten met een adviseur
Kies het onderzoek dat bij jouw vereniging past

Of je nu veel of weinig vragen wilt stellen, zelf vragen wilt formuleren, adviesuren wilt inkopen of juist niet, alles is mogelijk. De vragen zijn door ons bij verschillende verenigingen getest en hebben betrekking op de branche waarin jouw vereniging actief is.

Basis onderzoek

Kies je voor een basis onderzoek dan heb je de keuze uit standaardvragen die je verder kan aanvullen met eigen geformuleerde vragen. Je ontvangt een anonieme hyperlink die je onder je leden kunt verspreiden en de resultaten ontvang je in een PDF rapportage in de huisstijl van jouw vereniging.

Wil je een stapje verder? Kies dan voor een onderzoek op maat

Een onderzoek op maat geeft je meer vrijheid en keuzes. Naast dat je meer vragen kunt formuleren en het onderzoek naar meer respondenten kunt sturen, is het ook mogelijk om adviesuren in te kopen. Deze adviesuren hebben betrekking op het formuleren van de vragen, maar kunnen ook ingezet worden voor een vervolgtraject. De resultaten worden namelijk gesegmenteerd, waardoor we deze nog beter kunnen interpreteren.

Wat levert een brancheonderzoek op?
  • Inzicht in de behoeften van de leden
  • Inzicht in de impact van wijzigingen in wet- en regelgeving
  • Uitkomsten te gebruiken als input voor het activiteiten- en jaarplan, ter verbetering van de dienstverlening, uitwerking issuemanagement en/of ter onderbouwing en versteviging van de lobby
Bestel onderzoek
Basis
€ 4000,-
Op maat
Op aanvraag
Startoverleg om onderzoeksvraag scherp te stellen Ja Ja
Aantal vragen (max) 25 > 25
Aantal respondenten (max) 200 Onbeperkt
Ruimte om vragen toe te spitsen op de branche/sector Ja Ja
Open vragen (max) 3 Onbeperkt
Anonieme hyperlink Ja Ja
Segmentatie resultaten Nee Ja
Rapportage resultaten in pdf Ja Ja
Kwalitatief onderzoek (interviews) Nee Ja
Eindpresentatie op locatie Meerprijs Ja
Gratis digitaal eindgesprek met adviseur Wissenraet van Spaendonck Nee Ja
Bestel en start jouw brancheonderzoek

Vul je gegevens in en bestel gemakkelijk een onderzoek. Door op de bestelknop te klikken wordt de bestelling verstuurd. Je ontvangt een mail met je bestelling en de mogelijkheid om je eigen account aan te maken in ‘mijn brench’.


Kies je onderzoek


Persoonsgegevens
Factuurgegevens

Soort organisatie

Thema