Waarom een brancheonderzoek?
01
Toegevoegde waarde bieden aan leden

Het leveren van informatie over belangrijke ontwikkelingen in de branche waar je leden mee vooruit kunnen, is van toegevoegde waarde voor je leden.

02
Tijdig knelpunten signaleren

Goede, actuele branche-informatie helpt je als vereniging om tijdig knel- en actiepunten te signaleren.

03
Goede balans tussen beleid en behoefte leden

Komen het beleid en activiteiten van de vereniging nog wel overeen met de behoefte van de leden? Inzicht hierin zorgt ervoor dat leden zich gehoord voelen en je gericht actie kunt ondernemen.

Stakeholderonderzoek

Wil jij nieuw beleid ontwikkelen voor jouw vereniging? Dan is inzicht in hoe de buitenwereld over jouw vereniging, branche en leden denkt noodzakelijk. Op die manier kun je risico’s beheersen en zelf de regie pakken over de beeldvorming.

Met een stakeholderonderzoek krijg je o.a. inzicht in de mogelijke kloof tussen verwachtingen van de buitenwereld en de eigen wensen en ambities, in de effectiviteit van de communicatie-inspanningen en in het huidige beeld en verwachtingen van stakeholders ten aanzien van jouw branche en vereniging.

Met een stakeholderonderzoek beantwoord je bijvoorbeeld onderstaande vragen:

  • In hoeverre staan stakeholders achter de (strategische) doelstellingen en plannen van de vereniging?
  • Hoe ervaren stakeholders de samenwerking en relatie met de branche?
  • Welk beeld hebben je stakeholders van de branche en komt dit overeen met wat je als vereniging wil uitstralen?
Een brancheonderzoek in 5 stappen
  1. Bestel je onderzoek
  2. Maak je wensen kenbaar tijdens een telefonische afspraak
  3. Accordeer de vragenlijst
  4. Zet jouw onderzoek uit
  5. Interpreteer en deel de resultaten
Kies het onderzoek dat bij jouw vereniging past

Of je nu veel of weinig vragen wilt stellen, zelf vragen wilt formuleren, adviesuren wilt inkopen of juist niet, alles is mogelijk. De vragen zijn door ons bij verschillende verenigingen getest en hebben betrekking op de branche waarin jouw vereniging actief is.

Basis onderzoek

Kies je voor een basis onderzoek dan heb je de keuze uit standaardvragen die je verder kan aanvullen met eigen geformuleerde vragen. Je ontvangt een anonieme hyperlink die je onder je leden kunt verspreiden en de resultaten ontvang je in een PDF rapportage in de huisstijl van jouw vereniging.

Wil je een stapje verder? Kies dan voor een onderzoek op maat

Een onderzoek op maat geeft je meer vrijheid en keuzes. Naast dat je meer vragen kunt formuleren en het onderzoek naar meer respondenten kunt sturen, is het ook mogelijk om adviesuren in te kopen. Deze adviesuren hebben betrekking op het formuleren van de vragen, maar kunnen ook ingezet worden voor een vervolgtraject. De resultaten worden namelijk gesegmenteerd, waardoor we deze nog beter kunnen interpreteren.

Wat levert een brancheonderzoek op?
  • Inzicht in de behoeften van de leden
  • Inzicht in de impact van wijzigingen in wet- en regelgeving
  • Uitkomsten te gebruiken als input voor het activiteiten- en jaarplan, ter verbetering van de dienstverlening, uitwerking issuemanagement en/of ter onderbouwing en versteviging van de lobby
Bestel onderzoek
 
 
Aantal respondenten
Aantal vragen (max)
Zelf vragen formuleren
Anonieme hyperlink
Advies uren
Rapportage resultaten in PDF
Segmentatie resultaten
 
Basis
€ 1995,-
250
25
Ja
Ja
Nee
Ja
Nee
 
Op maat
Op aanvraag
> 250
> 25
Ja
Ja
Ja
Ja
Ja
 
Bestel en start jouw brancheonderzoek

Vul je gegevens in en bestel gemakkelijk een onderzoek. Door op de bestelknop te klikken wordt de bestelling verstuurd. Je ontvangt een mail met je bestelling en de mogelijkheid om je eigen account aan te maken in ‘mijn brench’.


Kies je onderzoek

Persoonsgegevens
Factuurgegevens

Soort organisatie

Thema